Maandag 21 juni 2026

Choisy-au-Bac – Pont-Sainte-Maxence

Bloedheet, we hebben de kade teruggeven aan de rechtmatige eigenaars, de ganzen.

We gaan opnieuw de gekanaliseerde Oise op, grote rivier met nog wat vrachtvervoer, 2 sluizen te doen en het is bloedheet.

Veel gaan we niet bewijzen vandaag, het dek is zelfs te heet om blootsvoets op te lopen.

Straks is het hier hoogseizoen voor de oogst, en er zijn hier immense graanvelden. Dus het moet niet van Rusland komen we hebben er zelf genoeg.

Er zijn hier heel weinig aanlegplaatsen voor de pleziervaart, en zeker geen bolders dus altijd piketten slaan, campinggedrag!

In Pont-Sainte-Maxence is er een kade met bomen, halleluja daar gaan we liggen en verder dan daar ga ik niet, onder de bomen!

De thermometer wijst 35°C geen weer om een hond door te jagen!

Plaats een reactie